vineri, 13 februarie 2015

Ghiocei ~ Coconei ~ Clopoţei

 Zilele trecute am primit ghiocei şi mi-am amintit faptul că  în urmă cu doi ani am scris un mic articol în care am strâns câteva dintre legendele ghiocelului.  Nu credeam că va avea un succes atât de mare - este şi acum în preferinţele vizitatorilor blogului  :)
Anul acesta vă reamintesc două dintre ele, dăruindu-vă bucurie din bucuria mea.
Ghiocelul era cea mai mică şi firavă floare din grădina Raiului. Într-o zi, în acea grădină a coborât prinţesa Rază de soare ca să culeagă o floare pentru a şi-o pune în păr. În drumul ei prin grădină, printesa a rupt, din greşeală, cu trena rochiei sale, codiţa ghiocelului. Şi i-a părut atât de rău încât a vindecat-o pe dată şi s-a oferit să îi îndeplinească ghiocelului orice dorinţă. El a cerut voie să răsară primul dintre toate florile, de sub zăpada rece, iar parfumul lui, abia simţit, să-i facă pe oameni să se bucure şi să ştie că a venit primăvara! Raza de soare l-a sărutat şi vraja a fost făcută. 
Când Dumnezeu a făcut toate câte sunt pe pământ, le-a colorat frumos. Când a făcut zăpada, i-a zis: „Pentru că tu umbli peste tot, să-ţi cauţi singură culoarea ce-ţi place”.
Zăpada s-a dus mai întâi la iarbă:
-„Dă-mi şi mie din culoarea ta verde atât de frumoasă!”. Iarba a refuzat-o.
A rugat atunci macul să-i dea culoarea roşie, vioreaua să-i dea culoarea albăstruie, floarea-soarelui să-i dea culoarea galbenă. Nici una nu asculta rugămintea zăpezii. Tristă şi amărâta, aceasta ajunge în dreptul ghiocelului, căruia îi spune şi lui necazul:
- „Nimeni nu vrea să-mi dea culoarea sa. Toate mă alungă şi-şi bat joc de mine!”.
Înduioşat de soarta zăpezii, ghiocelul i-a spus: 
- „Dacă-ţi place culoarea mea albă, eu o împart bucuros cu tine”.
Zăpada primi cu bucurie darul ghiocelului. De atunci, ea poarta veşmântul alb ca al ghiocelului. Drept recunoştinţă, zăpada îl lasă să-şi scoată căpşorul afară de cum începe să se arate primăvara.

O zi minunată tuturor! 
Today,s Flowers 

17 comentarii:

  1. Frumoase fotografii, interesante legendele! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumoase şi sensibile legende, Anastasia! Nu le ştiam, mulţumesc. Iar titlul mi-a plăcut de asemenea, foarte mult. Astăzi trebuie să iau şi eu nişte "ghiocei-coconei-clopoţei".

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am fluturi in stomac la vederea lor.Imi plac enorm! Legendele sunt la fel de frumoase ca gingasa floare.O zi minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce gingasa floare si, totusi, cat de puternica! :) Sa mai zica cineva ca aparentele nu inseala (uneori, cel putin). :)
    Minunat sa petreci la sfarsit de saptamana si drumul vietii lin sa-ti fie! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ghioceii mei asteapta cuminti sub plapuma de nea.:)
    Buchetelul tau e tare delicat,iar legenda e asa cum o stiu si eu.:)
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia aştept să-i văd!
      Sunt unii bătuţi, foarte faini..., dar îi găsesc foarte rar în Bucureşti :(

      Ștergere
  6. i-am zarit si eu in gradina blocului, sper sa reziste vremii si sa creasca!

    RăspundețiȘtergere
  7. Wonderful photos of the pretty snowdrops. Have a lovely weekend!

    RăspundețiȘtergere
  8. I can see why these are so popular. Delicate, elegant and very pretty. Thank you for sharing with Today's Flowers, and I wish you a very happy weekend :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Si mie imi plac ghioceii sunt superbe pozele!

    RăspundețiȘtergere