duminică, 21 septembrie 2014

estetica feminină şi tratamentele naturale...

A trecut vara, dar... a lăsat urme pe chipul meu, mai mult decât în oricare an de până acum: pete maronii. 
 
fotografia nu îmi aparţine
M-am obişnuit cu ele, dar sunt inestetice. În fiecare an mi-am propus să fac ceva, dar de fiecare dată m-am lenevit  :(      Anul acesta însă, nu mai amân. Am de ales între 10 posibile tratamente naturiste:

1. Sucul de lămâie
O metodă simplă şi accesibilă oricui pentru atenuarea pigmentului inestetic de pe ten este să aplici suc de lămâie direct pe zonele afectate (cu degetele sau cu o dischetă demachiantă). Dacă tenul este  gras, se amestecă sucul de lămâie cu 3 linguri de infuzie de rozmarin. Petele vor dispărea treptat, iar chipul va fi mai proaspăt prin îndepărtarea excesului de sebum.

2. Mierea încălzită
Se amestecă 2-3 linguri de miere încălzită uşor cu 20 de grame de germeni de grâu şi se aplică masca direct pe faţă, în special pe porţiunile afectate. Se lasă mixtura să acţioneze 20 de minute şi se clăteşte cu apă călduţă câteva secunde, apoi cu apă rece. Tenul va fi mai puţin iritat după acţiunea grâului, iar petele se vor decolora graţie proprietăţilor benefice ale mierii.

3. Hreanul
Un alt ingredient natural excelent pentru problemele de pigmentare a feţei este hreanul. Sucul sau oţetul de hrean te scapă de pete şi decolorează pistruii. Se tamponează uşor zonele de interes după demachiere, apoi se clăteşte din abundenţă cu apă călie.

4. Rostopasca
Rostopasca, denumită popular şi "iarba de negi" sau "negelariţă", este o plantă cu proprietăţi curative excelente, în special la nivelul pielii. Infuziile sau unguientul de rostopască ajută la atenuarea petelor şi chiar la tratarea negilor, dacă se folosesc de două ori pe zi, timp de 5-6 zile.

5. Uleiul de măsline
În cazul în care tenul este uscat şi sensibil, se poate scăpa de pete, hidratând şi pielea în acelaşi timp. Pur şi simplu se ung regiunile afectate cu ulei de măsline amestecat cu câteva picături de vitamina E, în fiecare seară înainte de culcare.

6. Drojdia de bere
Scapă de pete şi pistrui cu o mască naturală din drojdie de bere diluată in suc de lămâie. Pasta rezultată, întinsă pe zonele afectate, face minuni!
 
 
7. Ceapa roşie
Dacă poţi trece peste mirosul neplăcut, foloseşte ceapa în favoarea frumuseţii tale. Taie o ceapă roşie în jumătate şi aplic-o direct pe pete, de două ori pe zi. Continuă tratamentul până când semnele dispar în totalitate.
Aceeaşi legumă poate fi introdusă în alt tratament eficient pentru chipul pătat - tamponează-ţi faţa cu o loţiune preparată din 2-3 linguriţe de oţet şi ceapă rasă, dimineaţa şi seara.

8. Infuzia de cicoare
Cu 30 de minute înainte de micul dejun, bea o infuzie de cicoare. Pune o linguriţă de plantă uscată la 100 de ml de apă clocotită, acoperă ceaiul timp de 30 de secunde şi bea-l încet, cu înghiţituri mici.

9. Pătrunjelul
Se amestecă în blender o legătură de pătrunjel cu cantităţi egale de suc de lămâie, suc de portocale şi suc de coacăz roşu. Se aplică masca după demachiere şi se foloseşte apoi o cremă hidratantă.

10. Turmericul
  Se face o pastă din apă, praf de turmeric şi seminţe de susan puse în cantităţi egale şi se aplică pe faţă zilnic, după demachiere. 
 
Aţi încercat până acum un astfel de tratament? 
Aveţi altă(e) reţetă(e)?
Cred că voi începe cu tratamentul nr.5.
Duminică frumoasă tuturor!

10 comentarii:

  1. nu am incercat niciuna din retete, cu toate ca ani la rand am avut pete maronii de la soare. De cativa ani nu mai am pete, pentru ca din primele zile ale primaverii, când soarele este puternic, folosesc crema de fata cu protectie 30%. Vara, în concedii, mai ales cand stau la plaja, folosesc protectie 50% (pentru fata si gât)! De bronzat ma bronzez, dar fara pete :) Ca în orice problema, mai usor este sa previi - decât sa combati :)
    te pup. Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu am folosit anul acesta cremă cu protecţie 50%, însă nu în fiecare zi :(
      Adevărul este că nu mă prea protejez. Dar trebuie să încep. Mulţumesc, Carmen, te pup şi eu.
      O duminică plăcută!

      Ștergere
  2. ai incercat vreunul din tratamente? Eu am folosit lamaie, miere, drojdie, si nicun efect.
    La mine au trecut insa la o serie de tratamente cosmetice facut de o dr faina, in Bucuresti. (aveam si pete hormonale, culese in urma sarcinii).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am încercat încă, dar vreau să încerc. Îmi poţi spune numele doctorului?

      Ștergere
  3. Eu nu am avut proleme de genul asta,dar cred ca tot la medic trebuie sa mergi.Multa sanatate si bafta sa rezilvi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Uite ca mi-ai dat atatea raspunsuri intrebarii mele!
    Si mie mi-au ramascateva pete maronii pe fata,dar inca nu de batranete,ca doar sunt inca tanara si ferice.;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulţumesc foarte mult. încerc sigur! :)

    RăspundețiȘtergere