joi, 5 februarie 2015

Lună plină în Leu :)

Atmosfera misterioasă creată de luna plină a inspirat dintotdeuna temeri, speranţe, superstiţii, legende şi farmece. Luna plină a fost asociată, de-a lungul timpului, cu crimele şi sinuciderile, bolile mentale, dezastrele naturale, accidentele, rata naşterilor şi fertilitatea femeilor, vrăjitoria şi vârcolacii. Tare sunt curioasă cum au apărut fiecare dintre acestea...  :)


Luna plină conferă o energie extrem de favorabilă ghicirii viitorului... prin urmare vrăjitoarele preferă luna plină ca perioadă propice farmecelor.
O altă superstiţie avertiză că femeile care se uită insistent la lună plina riscă să devină gravide.
Dacă te măriţi atunci când este lună plină vei avea noroc în căsnicie, iar copiii născuţi într-o noapte cu lună plină sunt foarte sănătoşi şi puternici. De altfel, există credinţa că luna plină ajută femeile să nască uşor, fără dureri. Unii pretindeau chiar că în astfel de perioade se năşteau mai mulţi copii decât de obicei.
 

Dacă sufli de nouă ori peste un neg atunci când e lună plină, negul îţi va dispare ca prin minune.  :)
În timpul lunii pline, evită să te cerţi cu vecinii, pentru ca astfel de ciondăneli vor provoca mari probleme.
 

Legendele spun că cea mai nenorocoasă sau ghinionistă zi a anului este combinaţia  13-vineri-cu lună plină. De asemenea, dumnicile cu lună plină aduc ghinion. Dar, o lună plină într-o zi de luni, ziua săptămânii ce şi-a împrumutat numele de la Lună, aduce noroc.  :)

Bolnavii nu trebuie să se uite la luna plină pentru ca, în acest fel, li se întârzie vindecarea. În plus, nu trebuie să dormi niciodată sub razele lunii pline întrucât acest lucru aduce boala sau chiar moarte.
 

Dacă eşti falit şi ai nevoie ca de aer de nişte bani, aşteaptă o noapte cu lună plină, ieşi afară sub razele ei, deschide-ţi larg un buzunar sau portofelul şi spune de nouă ori “Umple-l!”. În câteva zile, banii vor da năvală peste tine! De altfel, în antichitate se credea că luna este făcută din argint, având astfel puterea de a atrage banii. Luna plină era prin urmare astrul preferat, întrucât era considerat bogat şi darnic. 

În Feng Shui, energia dăruită de Luna plină este ideală pentru a ne descotorosi de lucrurile care ne împiedică dezvoltarea, indiferent dacă este vorba despre oameni, lucruri, conjuncturi sau atitudini. În acest context, este bine să faci ordine şi curăţenie, să alungi supărarea şi să îi ierţi pe oameni, să te laşi de fumat sau să pui capăt unei relaţii de cuplu sau de dragoste nefericite.

Şi închei cu efectul lunar - prefacerea oamenilor în vârcolaci sau vampiri- subiect preferat de Hollywood.

Până una-alta, eu dorm foarte prost când este lună plină. Voi?

16 comentarii:

  1. Culmea, eu am dormit bine,dar a doua zi nu.Inseamna ca la mine e cu efect intarziat.Imi place partea cu portofelul si buzunarul.O sa ma uit cand mai e luna plina. O seara minunata si cu somn usor!

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa ies si eu la urmatoarea luna plina si o sa imi deschid larg buzunarele, poate asa voi castiga la loto :)) Interesante superstitii. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum spuneam - sunt curioasă cum au apărut unele dintre ele...

      Ștergere
  3. M-am amuzat prea bine de dimineată ca să nu revin la acest subiect :)
    Când e lună plină... Mie îmi vine să fac poezii despre lună... dar încerc să mă abţin, prea e la comandă :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) nu-ţi bloca creativitatea, unele ar putea fi minunate!

      Ștergere
  4. De la un timp și eu dorm rău când este lună plină! :)
    Amuzantă faza cu buzunarele goale fâlfâite la lună! :)) Nu trebuie să fii falit ca să încerci așa ceva, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred. Poţi să încerci :) ... şi împărţim câştigul, că doar ţi-am dat pontul, nu? :)

      Ștergere
  5. eu sunt convinsa ca luna plina are influenta asupra noastra, asupra mea simt :)) Exista însa si multe superstitii pe care le iau ca amuzament. Ceea ce iau însa foarte serios este... faptul ca posta româna si germana si-a îmbunatatit serviciile :)))))) Astazi a sosit o felicitare de la voi ♥ Tare mult ne-am bucurat! Pupam si îmbratisam

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu cred că suntem influenţaţi de lună, dar nu chiar ca în superstiţiile de mai sus.

      Wow!A ajuns deja? Nu pot să cred .. Ne bucurăm că v-am făcut o supriză (dublă, se pare) plăcută :)
      Pupăm şi noi! :)

      Ștergere
  6. Sa vezi ce insistent o sa ma uit eu la luna plina de acuma incolo!! :)) De ce nu am stiut eu de secretul asta pina acum? Sa-l pun si pe al meu sa se uite? O sa stam bolditi pe geam toata noaptea, numai ca sa vina bebe...

    Acuma, legat de dormit... dorm la fel in toate noptile! Daca ma crezi, nici nu stiu cind e luna plina sau noua.
    Problema e ca va trebui sa ma interesez... :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))) vrei să faceţi amândoi câte unul? :)
      Te cred, sunt persoane care nu au nici o problemă cu somnul. Eu, însă, am. Nu ştiu dacă sunt legate de lună.. :) Primul şi cel mai important moiv este, cred eu, stresul. :(

      Ștergere
    2. :))) Nu, nu. As dori sa facem unul amindoi!

      Stresul asta... of. Al meu a facut dermatita seboreica de la stres, iar eu sint un arici... cum ma atingi, cum scot tepii. Uneori sint asa irascibila. Nici eu nu ma mai suport. Medicii mi-au spus ca iau magneziu... am luat, dar nu a functionat.

      Daca as putea sa-mi pun toata nadejdea acolo Sus, cred ca nu as mai fi stresata...

      Ștergere
    3. Da, e cumplit stresul ăsta! Magneziul este bun pentru sistemul nervos central, dar nu cred că e deajuns. Încercă şi tu să identifici ce te stresează cel mai tare şi fă o analiză la sânge a problemei. Poate nu merită să te necăjeşti aşa, poate există metode de rezolvare, poate priorităţile sunt altele...ş.a.m.d.

      Ce-i drept, Domnul dăruieşte...!

      Ștergere