duminică, 7 septembrie 2014

Jurnal de vară... Râmeţ

Ultimul weekend din această vară... 30-31 august... o călătorie din care ne-am întors odihniţi sufleteşte.
A patra oprire: mănăstirea Râmeţ
ctitoria călugarilor Ghenadie şi Romulus, din anul 1214.
Am fost încântaţi de pictură, dar şi de slujbă -
am ajuns pe înserat, exact când începea slujba de priveghere.
Mănăstirea Râmeţ (mănăstire de maici, 95 vieţuitoare, viaţă de obşte) este cea mai veche şi importantă vatră monahală din Arhiepiscopia de Alba lulia. Biserica veche a mănăstirii Râmeţ reprezintă un monument arhitectonic şi artistic de excepţie (restaurată între anii 1987-1989).
Lovită de tunuri în 1762, transformată în biserică de mir, părăsită, refolosită ca şi cabană turistică, din 1982 mănăstirea este din nou autorizată să funcţioneze. Atunci s-a început construcţia unei noi biserici, cu hramul Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, finalizată patru ani mai tarziu şi târnosită pe 29 iunie 1992.
În muzeul mănăstirii se află o colecţie de carte veche, icoane pe lemn şi pe sticlă, obiecte etnografice din zona şi obiecte de cult.

###
După atâtea emoţii, am dormit neîntorşi până a doua zi la ora 5.00, când am plecat spre Prislop.
Dar, nu v-am uitat şi v-am adus şi de aici flori. :)

Duminică cât mai plăcută tuturor!  :) pupici

1. Vaaaai! ati fost la Parintele? de-abia astept sa vad poze de la Prislop! mi-e asa un dor si anul asta nu mai ajungem pana acolo!..

1. :) pentru noi a fost prima dată. Nu credeam că voi găsi atâta linişte, deşi erau sute de oameni...

2. Foarte faină colecția de flori!
    Biserica veche este una dintre puținle biserici de piatră, ortodoxe, databilă în secolul XIII.

3. Minunate imagini, si biserica, si florile! Cred ca manastirea emana liniste, seninatate, se vede dupa cum sunt amenajate locurile.

4. Imagini de suflet, cred ca o astfel de vizita mi-ar prinde si mie bine mai ales la starea de deprimare pe care o resimt.Toate cele bune!

1. Păi, dacă nu-i prea greu, mergi. Noi am făcut tot acest pelerinaj în 2 zile şi tare bine ne-a prins!
      Gânduri bune!

5. Si asa ne minunam de frumusetile tarii..

6. Ce frumos e totul!
    Deşi-i relativ aproape, n-am ajuns niciodată la Râmeţ, spre ruşinea mea...

1. Şi pentru noi este prima oară... :)
      Dacă reuşeşti să stai câteva zile... este o zonă minunată!

7. imi place mult mozaicul... detaliile bisericii sunt bine de inteles. Impozanta constructie!
    florile sunt atat de delicate... cand eram copil, rupeam si imi lipeam petalele pe unghii, sa am si eu unghii lungi, ascutite si lacuite :)))
    o duminica faina! pupici

1. Ce haios! Şi eu îmi doream unghii lungi şi colorate, dar nu-mi amintesc ce făceam... :)
      seară frumoasă! pupici!

8. Foarte frumos articolul tau ,si eu imi doresc sa ajung prin aceste locuri !