marți, 24 septembrie 2013

Respect...

.. de meloman.
Ce zice unul despre celălalt...
" Voi începe cu Mircea Vintila, zis “Ciocu”. Ne-am cunoscut în 1974 la Bucureşti, la Teatrul Ion 
Creangă. Din acea seară şi pâna în prezent, i-am purtat şi-i port un respect deosebit şi îl admir pentru tot ce-a făcut şi face ca om şi ca artist. Nu mi-a fost dat vreodată să aud pe cineva vorbind urât de Mircea. De fapt este greu, imposibil aş spune, pentru că Cioculeţ, cum îl alintăm noi, este întruchiparea bunătăţii, generozităţii, amabilităţii, delicateţei, politeţei. Nonconformismul său este charmant, ghiduşiile sale sunt delicioase, umorul său este absolut contagios.  Şi pentru a nu mă pierde într-o banală descriere, voi îndrăzni a spune despre el astfel: Mirific şi enigmatic lord, purtând în plete arome de ceai şi miresme de pipă din indepartate Indii, cutreieră brambura toate cotloanele sufletelor noastre, aşa, fără motiv, fără vre-o vină, aidoma sunetului unei cochilii de scoică. E ca şi cum ai asculta, în tihna unui han, povesti cu ochi albaştri, cu feţi-frumoşi şi cu mirune cosânzene spuse-n şoaptă seara, atât de-n şoaptă şi atât de-n seară, încât nici vântul să nu cuteze a respira printre şuviţele de sunet blonde, ce cad nevinovate, plăpânde şi tandre peste noi, ca o purpură de stele, ca o binecuvântare, ca o adiere..."  - Nicu Alifantis
Vă plac gusturile mele?!!    :) 

11 comentarii:

  1. Felicitãri pentru prezentarea de azi ,Chiar mi-a facut mare plãcere sã reascult piesa!
    O zi cu soare iti doresc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte frumoasã alegerea ta de azi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte mult! Doamne ce mai cantam cand eram copii "Un'te duci tu, mielule!" Cei doi Mircea, Vintila si Baniciu erau vedetele noastre prin anii '70-'80. O seara frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Una dintre vocile care au scris istorie in muzica noastra. Imi place si acum ca si atunci.

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Nu-i aşa !?!
      Cu atâta blândeţe-n glas....
      Îmi pare foarte rău că nu-i urmează nimeni...
      Când nu va mai fi (printre noi) acest gen de muzică se va pierde :(

      tinerimea-i ocupaţă cu certuri, jigniri, despărţiri şi alte lălăieli depresive
      habar n-au ce-i aceea dragostea, dar să o mai şi exprime artistic
      şi nici nu vor să înveţe!
      Sunt cam dură, nu?

      Ștergere
  6. Foarte frumoasa postarea ta, felicitari!:)
    Mi-ai trezit amintiri placute, in "interpretarea" sotului meu am ascultat melodia asta pentru prima data...

    Wekend relaxant iti doresc!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere